reference
برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 اثبات خدا به روش انیشتین 

استاد با اين سوال شاگردانش را به يك چالش ذهني کشاند:آيا خدا هر چيزي که وجود دارد را خلق کرد؟

شاگردي با قاطعيت پاسخ داد:"بله او خلق کرد"
استاد پرسيد: "آيا خدا همه چيز را خلق کرد؟"
شاگرد پاسخ داد: "بله, آقا"
استاد گفت: "اگر خدا همه چيز را خلق کرد, پس او شيطان را نيز خلق کرد. چون شيطان نيز وجود دارد و مطابق قانون که کردار ما نمايانگر صفات ماست , خدا نيز شيطان است!"
شاگرد آرام نشست و پاسخي نداد. استاد با رضايت از خودش خيال کرد بار ديگر توانست ثابت کند که عقيده به مذهب افسانه و خرافه اي بيش نيست.
شاگرد ديگري دستش را بلند کرد و گفت: "استاد ميتوانم از شما سوالي بپرسم؟"
استاد پاسخ داد: "البته"

شاگرد ايستاد و پرسيد: "استاد, سرما وجود دارد؟"
استاد پاسخ داد: "اين چه سوالي است البته که وجود دارد. آيا تا کنون حسش نکرده اي؟ "
شاگردان به سوال مرد جوان خنديدند.
مرد جوان گفت: "در واقع آقا, سرما وجود ندارد. مطابق قانون فيزيک چيزي که ما از آن به سرما ياد مي کنيم در حقيقت نبودن گرماست. هر موجود يا شي را ميتوان مطالعه و آزمايش کرد وقتيکه انرژي داشته باشد يا آنرا انتقال دهد. و گرما چيزي است که باعث ميشود بدن يا هر شي انرژي را انتقال دهد يا آنرا دارا باشد. صفر مطلق نبود کامل گرماست.
تمام مواد در اين درجه بدون حيات و بازده ميشوند. سرما وجود ندارد. اين کلمه را بشر براي اينکه از نبودن گرما توصيفي داشته باشد خلق کرد." شاگرد ادامه داد: "استاد تاريکي وجود دارد؟"
استاد پاسخ داد: "البته که وجود دارد"
شاگرد گفت: "دوباره اشتباه کرديد آقا! تاريکي هم وجود ندارد. تاريکي در حقيقت نبودن نور است. نور چيزي است که ميتوان آنرا مطالعه و آزمايش کرد.
اما تاريکي را نميتوان. در واقع با استفاده از قانون نيوتن ميتوان نور را به رنگهاي مختلف شکست و طول موج هر رنگ را جداگانه مطالعه کرد. اما شما نمي توانيد تاريکي را اندازه بگيريد.
يک پرتو بسيار کوچک نور دنيايي از تاريکي را مي شکند و آنرا روشن مي سازد. شما چطور مي توانيد تعيين کنيد که يک فضاي به خصوص چه ميزان تاريکي دارد؟ تنها کاري که مي کنيد اين است که ميزان وجود نور را در آن فضا اندازه بگيريد. درست است؟ تاريکي واژه اي است که بشر براي توصيف زماني که نور وجود ندارد بکار ببرد."
در آخر مرد جوان از استاد پرسيد: "آقا، شيطان وجود دارد؟"
زياد مطمئن نبود. استاد پاسخ داد: "البته همانطور که قبلا هم گفتم. ما او را هر روز مي بينيم. او هر روز در مثال هايي از رفتارهاي غير انساني بشر به همنوع خود ديده ميشود. او در جنايتها و خشونت هاي بي شماري که در سراسر دنيا اتفاق مي افتد وجود دارد. اينها نمايانگر هيچ چيزي به جز شيطان نيست."
و آن شاگرد پاسخ داد: شيطان وجود ندارد آقا. يا حداقل در نوع خود وجود ندارد. شيطان را به سادگي ميتوان نبود خدا دانست. درست مثل تاريکي و سرما. کلمه اي که بشر خلق کرد تا توصيفي از نبود خدا داشته باشد. خدا شيطان را خلق نکرد. شيطان نتيجه آن چيزي است که وقتي بشر عشق به خدا را در قلب خودش حاضر نبيند. مثل سرما که وقتي اثري از گرما نيست خود به خود مي آيد و تاريکي که در نبود نور مي آيد.

نام مرد جوان يا آن شاگرد تيز هوش چيزي نبود جز ، آلبرت انيشتن


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

همونطور که شما دوستان پرشین استار می دونید، ایرباس بزرگترین شرکت هواپیماسازی دنیاست و تقریباً نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند. ایرباس شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. این شرکت دارای ۵۷۰۰۰ کارمند و ۱۶ دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد. این شرکت همچنین دارای شعباتی در کشورهای آمریکا، ژاپن و چین است.

شرکت ایرباس همواره در صنعت ساخت هواپیما پیشتاز بوده و برای نسل آینده تولیدات خود طرح های منحصربفردی را در دست ارائه دارد که یکی از آنها که موضوع اصلی این ایمیل هم هست، تولید هواپیماهای شفاف است که البته شاید تا سال 2050 طول بکشد تا این مدل هواپیماها در خطوط پروازی قرار گیرند ولی آنچه در اینمورد گفته شده نوید روشنی است به مسافران ایرباس که امکانات در حد انتظار خود را در اختیار بگیرند. کارشناسان درصدد شناسایی و پاسخ به نیازهای مسافران هستند تا با یک فناوری پیشرفته و هوشمند محیطی لوکس و ایده آل را برای مسافران آینده تدارک ببینند.

مسافران آینده توسط این نوع هواپیما تنها یک پنجره را از آسمانی که در آن سفر می کنند در اختیار نخواهند داشت بلکه آنها قادر خواهند بود از تمام زوایای شفاف هواپیما نظاره گر جهان اطراف خود باشند و لذت واقعی را از ورای آسمان، ابرها و فضای شگفت انگیز سطح بالای زمین ببرند. محققین این طرح یادآور شده اند که حتی این امکان وجود دارد که مسافران این هواپیما در حین پرواز قادر به لذت بردن از بازی های تعاملی به عنوان مثال یک بازی گلف مجازی نیز خواهند بود.

 



ادامه مطلب ...

 

                                         نتایج یک تحقیق جهانی جالب راجع به روزه داری
دكتر شهرام شهابی، دانشیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشكی ارومیه كه این پژوهش توسط وی انجام شده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار پژوهشی ایسنا در تشریح نتایج تحقیق خود درباره اثرات مفید جسمانی روزه‌داری گفت: مطالعات متعددی، تاثیرات مفید روزه‌داری بر روی سلامت انسان را نشان داده و اثبات كرده‌اند كه روزه‌داری می‌تواند باعث بهبود پروفایل چربی خون، كاهش عوامل خطرزا برای تصلب شرایین، كاهش مقاومت به انسولین و بهبود دیابت شود.

وی افزود: تا چندی پیش تصور بر این بود كه كاهش كالری دریافتی در هنگام روزه‌داری عامل اصلی اثرات ذكر شده است اما مطالعات نشان داده كه گرچه كاهش كالری دریافت هنگام روزه‌داری در ایجاد اثرات مفید جسمانی ناشی از روزه‌داری موثر است اما مكانیسم اصلی این اثرات را باید در جای دیگر جست‌و‌جو كرد. به عبارت دیگر حتی در مواردی كه كالری دریافتی در طول مدت روزه‌داری كاهش پیدا نمی‌كند‌ با وجود آن كه اثرات مفید جسمانی روزه‌داری كاهش می‌یابد، اما هنوز این اثرات وجود دارند.

شهابی با اشاره به تحقیق جدید انجام شده درباره اثرات روزه‌داری كه آن را با همكاری «احد زارع» پژوهشگر مركز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی انجام داده است، گفت: یافته‌های این پژوهش برای اولین بار در دنیا نشان می‌دهد كه روزه‌داری باعث افزایش «پروتئین شوك حرارتی 70 » می‌شود. پروتئین شوك حرارتی 70 كه به آنها پروتئین استرسی نیز گفته می‌شود، نقش محافظت از سلول‌های بدن در برابر استرس‌های آسیب‌زا را داراست.

وی گفت: این پروتئین‌ها عامل اصلی ایجاد پدیده‌ای به نام «تحمل به استرس» هستند كه در آن قرارگیری سلول یا بافت در برابر یك استرس ملایم غیرآسیب‌زا باعث افزایش مقاومت آن در برابر استرس آسیب‌زا می‌شود.
دانشیار ایمونولوژی دانشگاهی علوم پزشكی ارومیه، منظور از استرس را هر گونه «عامل آسیب‌رسان به سلول» و نه فشارهای روحی - روانی توصیف كرد.

شهابی در تشریح جزئیات تحقیق خود توضیح داد: در این تحقیق، نمونه خون 32 داوطلب مرد سالم كه تمامی ماه مبارك رمضان را روزه‌دار بوده‌اند، یك روز قبل از شروع ماه رمضان و در روزهای سوم و بیست‌وپنجم ماه رمضان از نظر غلظت ‌Hsp70 و نیز پروفایل چربی مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته این پژوهشگر، نتایج تحقیق حكایت از افزایش معنی‌دار غلظت ‌Hsp70 (پروئین شوك حرارتی 70) و بهبود معنی‌دار پروفایل چربی خون در روزهای سوم و بیست‌و‌پنجم ماه رمضان نسبت به یك روز قبل از شروع ماه رمضان داشته است. همچنین غلظت پروتئین شوك حرارتی 70 و بهبود پروفایل چربی خون در روز بیست‌و‌پنجم به طور معنی‌داری بیشتر از روز سوم بوده است.

وی تاكید كرد: بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت كه روزه‌داری، روشی برای ایجاد تحمل به استرس و افزایش مقاومت بدن در برابر استرس‌های آسیب‌رسان به سلول‌های بدن است. همچنین می‌توان القاء پروتئین‌های شوك حرارتی در اثر روزه داری را به عنوان حداقل یكی از ساز و كارهای دخیل در فواید جسمانی روزه‌داری در نظر گرفت.

به گزارش ایسنا،‌ نتایج این تحقیق برای چاپ در مجله علمی بین‌المللی «SINGAPORE MEDICAL JOURNAL» مورد پذیرش قرار گرفته است.

 

                                    جنین انسان در نوشابه‌های پپسی!!
گروه وکلای آمریکایی می گویند هرچند نوشابه های شیرین تری به بازار می آیند ولی آگاه باشید که جان انسانها را می‌خورید.
گروههای حقوق بشر و وکلای دادگستری های آمریکا از مقامات این کشور خواسته اند فعالیت و تولید محصولات شرکت پپسی کولا به خاطر همکاری با شرکت سینومیکس ممنوع اعلام شود.

 

سینومیکس شرکتی مشهور در حوزه بیوتکنولوژی است که روی سلولهای بنیادین یا همان سلولهای جنین انسان و حیوان تحقیق می‌کند. وکلای این گروه موسوم به بچه های خدا برای زندگی (CGL) ادعا می‌کنند سینومیکس در همکاری با شرکت نوشابه سازی پپسی در حال ساخت و تحقیق روی سلولهای بنیادین و جنینی برای استفاده در نوشابه ها و نوشیدنی ها ست که گفته می شود مزه نوشیدنی ها را بهتر می کند.

 

در شکایت نامه ای که این گروه تحویل دادگاه عالی آمریکا داده است عنوان شده که شرکت سینومیکس با استفاده از HEK-293  (سلولهای جنینی کلیه انسان) در حال تحقیق و ساخت افزودنی ها و طعم دهنده هایی جدید برای شرکت پپسی هستند که در آزمایشات اولیه طعم دلپذیرتری از آن را به مصرف‌کننده منتقل می‌کند.

 

گروه وکلای آمریکایی می گویند هرچند نوشابه های شیرین تری به بازار می آیند ولی آگاه باشید که جان انسانها را می‌خورید. در این تحقیقات قرار است از گیرنده های حسی انسان نیز برای بالا بردن طعم و مزه نوشابه ها استفاده شود.

برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

                                            ایا میدانید؟؟

آیا میدانید: کانادا یک واژه هندی به معنی روستای بزرگ می باشد …

آیا میدانید: مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هردوناشنوا بودنداند

آیا میدانید: ده درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باکتریها تشکیل می دهند

آیا میدانید: از هر ۱۰ نفر یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی می کند

آیا میدانید: یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند

آیا میدانید: رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمی گردد

آیا میدانید: روشنائی قرص کامل ماه برابر هلال ماه می باشد

 

 

آیا میدانید: یک خرس قادر است با سرعت یک اسب بدود

آیا میدانید: اسب ها قادرند در حالت ایستاده بخوابند

آیا میدانید: کانگرو ها قادرند ۳ متربه سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند

آیا میدانید: گونه ای از خر گوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند

آیا میدانید: دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند

آیا میدانید: سالا نه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته می شود

آیا میدانید: تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشد

آیا میدانید: موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند

آیا میدانید: فیل ها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند

آیا میدانید: جغد ها قادر به حرکت دادن چشمان حود در کاسه چشم نمی باشند

آیا میدانید: هشتاد درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب می شوند

آیا میدانید: قدفضا نوردان هنگامی که درفضا هستند ۵ تا ۷ سانتیمتر بلند ترمیگردد

آیا میدانید: بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیراخلاقی را سانسورنمی کند

آیا میدانید: موزپرمصرف ترین میوه کشورامریکا است

آیا میدانید: درتمام انسانها ی کره زمین ۹۹۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد

آیا میدانید: قلب انسان بطورمتوسط ۱۰۰ هزارباردرسال میتپد

آیا میدانید: سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتی متر نشست میکند

آیا میدانید: پنجاه درصد جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند

آیا میدانید: در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده می شود

آیا میدانید: ظروف پلاستیکی ۵۰هزارسال طول میکشدتادرطبیعت شروع به تجزیه شدن کند

آیا میدانید: موشهای صحرائی سالانه ۱/۳ منابع وذخائرعذائی جهان رانابود می سازند

آیا میدانید: عمرسنجاقکها تنها ۲۴ ساعت است

آیا میدانید: پلنگها قادرند تا ارتفاع ۵ متر به بالا بپرند

آیا میدانید: اغلب ماره ها دارای ۶ ردیف دندان می باشند

آیا میدانید: نود درصد سم مار ها از پروتئین تشکیل شده است

آیا میدانید: دو سوم آدم رباییهای جهان در کلمبیا به وقوع می پیوندد

آیا میدانید: سرود اصلی کشور یونان منشکل از ۱۵۸ بیت می باشد

آیا میدانید: تمساح ها قادرندآرواره های خود را با نیرو ی ۱۳۰۰ کیلو گرم ببندند

                                       بهترین و موثرترین مواد <a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=foods" title="تغذیه">غذا</a>یی برای لاغری در کمترین زمان 

روزهای زیبا با طعم بهاری‌شان فرامی‌رسند! بعد از فصلی سرد که انواع تارتیفلت‌ها (نوعی غذاتهیه شده از سیب زمینی) و راکلت‌هایش (نوعی پنیر) تعادل وزنی تان را برهم زده‌اند،….

 

 

روزهای زیبا با طعم بهاری‌شان فرامی‌رسند! بعد از فصلی سرد که انواع تارتیفلت‌ها (نوعی غذاتهیه شده از سیب زمینی) و راکلت‌هایش (نوعی پنیر) تعادل وزنی تان را برهم زده‌اند، حالا وقتش رسیده که فواید محصولات تازه و کم کالری بهار را کشف کنید و ازشان بهره ببرید! ترب، توت فرنگی یا حتی میگو به منوی غذایی تان تنوع می‌دهند و به شما در کم کردن وزن کم می‌کنند.گوجه فرنگی، یک عصارۀ سبک
برای حفظ تناسب اندام، به گوجه فرنگی فکر کنید! گوجه فرنگی کالری بسیار اندکی دارد و از بین برندۀ سموم است. ویتامین‌ها زیادی نیز در این صیفی تازۀ بهاری یافت می‌شود: ویتامین C، ویتامین E و پروویتامین. به طور خلاصه، گوجه فرنگی مجموعه‌ای از طعم‌ها و سبکی است… دستور غذاهایی که بر پایۀ گوجه فرنگی اند، متعدد و خوشمزه هستند. پس دیگر در مصرف گوجه فرنگی شک نکنید!

میگو، بدون افراط
افراد بسیاری هستند که تمایل به میگوهای کوچک نیم پز در منوی بهاری‌شان دارند. با این حال، باید خود را از وسوسه و اغوا شدن محافظت کنند، چون کسی که می‌گوید میگو، حتماً از مایونز، کره و نان و… هم یاد می‌کند. بهتر است که میگو را با کمی آبلیمو و سالاد سبزیجات خام بخورید. زمانی که دریا همه چیز را برایتان مهیا می‌کند، شما هم از آنها لذت ببرید. پیش به سوی میگو!

هویج، سرشار از ویتامین
هویج کمکی واقعی برای لاغری است؛ این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری بدن مانند پروویتامین، ویتامین A و ویتامین C است. هویج کالری بسیار کمی دارد و سرشار از فیبر است، بنابراین به هضم غذا کمک می‌کند.  این ماده غذایی دوستداران طراوت و شادابی را مجذوب خود کرده است. برای بهره بردن از تمام فواید هویج، توصیه می‌شود که آن را خام یا بخارپز به همراه سس سالاد رژیمی مصرف کنید.

فواید هویج چیست؟ کاروتن‌های (آنتی اکسیدان‌ها) موجود در این گیاه از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد حمایت کرده و رنگ گونه‌تان را درخشان می‌سازند.  پس زنده باد هویج!

توت فرنگیِ کم کالری
توت فرنگی مثال نقضی است برای این فکر که همیشه خوردن یک چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن! توت فرنگی که به طور طبیعی شیرین است، کالری اندکی هم دارد. میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند؛ خوردن یک واحد از این میوه در روز، نیاز روزانۀ بدن به ویتامین C را تأمین می‌کند. برای یک دسر سالم و سبک، توت فرنگی طبیعی پیشنهاد می‌شود!

جوجه، سبک و خوشمزه
در این فصل، برای لذت بردن از یک غذای سبک و نداشتن هیچ گونه نگرانی، کافیست از جوجه‌ای که کباب شده استفاده کنید. جوجه را بدون مواد چرب کباب کنید، مزۀ فوق العاده‌ای خواهد داشت، خصوصاً اگر کمی نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید. پرندگان چربی کمی دارند و اگر به میزان متعادل مصرف شوند، تأثیر سویی بر تناسب اندام نخواهند داشت. در خوردن جوجۀ کبابی همراه با یک سالاد تازه شک نکنید، نوش جان!

ترب، با لذت بجوید
برای جذب اولین اشعه‌های آفتاب، فوراً ترب را انتخاب کنید! ترب سرشار از ریزمغذی‌ها و مواد معدنی است، و به خاطر کالری کمش معروف است. این سبزیِ ریشه‌ای بهترین دوست برای داشتن تغذیه‌ای سبک است! ترب را خام (بدون کره) بخورید که به هضم غذا کمک می‌کند، ضمناً این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری (A، C و P) برای بدن است. ترب را به همراه سبزیجات خام دیگر بخورید و لذت ببرید! اومممممم!

مارچوبه، ترکیب آب و فیبر
۹۲% مارچوبه متشکل از آب و یکی از سبزیجات کم کالری بهار است! حواستان باشد که در سس پرچرب خیسش نکنید. فیبرهایش جریان هضم را آسان کرده و به دفع کمک می‌کنند.
این سبزی سفید یا سبز می‌تواند با سبزی‌های خام دیگر به عنوان پیش غذا یا به عنوان سالاد و همراه غذا خورده شود. در بهار، از مارچوبه با تمام فوایدش لذت ببرید!

کابیلو، ماهی کم چرب
کابیلو، پادشاه ماهی‌های کم چرب است! گوشتش، ترد و خوشمزه است و همه به سبک بودنش باور دارند ! برای اینکه از مزۀ خوش آن لذت ببرید و نگران اضافه شدن وزن هم نباشید، بهتر است که این ماهی را در کاغذ زرورق پیچیده و در فر قرار دهید و با چند برش لیمو ترش میل کنید.
علاوه بر این، در طول جریان هضم، این ماهی به راحتی توسط بدن جذب می‌شود. همه چیز کابیلو خوب است!

کدو مسمایی، در خوردنش میانه روی نکنید!
۹۵% کدو مسمایی متشکل از آب است، بنابراین برای تناسب اندام بسیار ارزشمند خواهد بود. کالری اش کم و طعمش عالی است، و یک تغذیۀ متعادل را کامل می‌کند. سس بشامل و دیگر گراورهای همراه (نوعی پنیر)  را حذف کنید: کدو را به طور طبیعی و بخارپز میل کنید!
کدومسمایی، منبع فیبر و سرشار از ویتامین‌های C، B3 و پروویتامین A است. چه لذتی دارد، خوردن این خوراکی بدون نگرانی از افزایش وزن!

کنگر فرنگی، قلب لاغری
سبزیجات اغلب به خاطر طعم‌شان تحسین می‌شوند، کنگر فرنگی علاوه بر طعمش ویتامین و موادمعدنی فراوانی نیز در خود دارد. کنگر فرنگی را می‌توانید با یک سس سالاد رژیمی به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی (مثلاً در املت) نوش جان کنید. اگر برگ‌هایش را دوست ندارید، مغز این سبزی با کمی نمک خوشمزه خواهد بود.
به این ترتیب، با استفاده از محصولات لذیذ و تازۀ این فصل می‌توانید تناسب اندامتان را هم حفظ کنید!

 

                                            تعيين جنسيت جنين امكان‌پذير شد 
مركز فوق تخصصي درمان ناباروري و سقط مكرر ابن سينا روش جديدي را براي تعيين جنسيت جنين از هفته هفتم تا دهم بارداري راه‌اندازي كرده است.‌به‌طوركلي تعيين جنسيت جنين قبل از تولد به روش‌هاي مختلفي قابل انجام است كه برخي تهاجمي و برخي غيرتهاجمي هستند.

روش‌هاي تهاجمي تشخيص جنسيت جنين قبل از تولد مانند آمينوسنتز، نمونه‌برداري از پرز‌هاي جفتي و نمونه‌برداري از خون جنين، عوارضي از جمله سقط جنين، عفونت و... را براي مادر و جنين به همراه دارد.‌روش‌هاي غيرتهاجمي تعيين جنسيت هم مانند استفاده از امواج اولترا سوند، در 3 ماهه دوم حاملگي انجام مي‌گيرد كه اين زمان تشخيص در زناني كه جنين آنها در معرض خطر بيماري‌هاي وابسته به جنس قرار دارند، نسبتاً دير است.

طبق گزارش‌‌ها، 3 تا 6 درصد از كل

DNA آزاد موجود در پلاسماي زنان باردار مربوط به جنين است كه رهاسازي آن به درون پلاسماي مادري در اوايل دوران حاملگي بسرعت اتفاق افتاده و از هفته ششم بارداري قابل تشخيص است.

تعيين جنسيت جنين از طريق

DNA آزاد در پلاسماي خون مادري به عنوان يك روش قابل قبول براي اجتناب از تست‌هاي تهاجمي تعيين جنسيت مانند آمنيوسنتز و CVS در بارداري با خطر بالاي بيماري‌هاي مغلوب وابسته به جنس به شمار مي‌رود. مهم‌ترين كاربرد تعيين غيرتهاجمي جنسيت جنين، استفاده از آن به عنوان يك پيش تست است كه با توجه به نتيجه حاصل از آن مي‌توان تعيين كرد كه آيا نيازي به‌انجام آزمايش‌هاي تهاجمي روي جنين‌هايي كه خطر ابتلا به بيماري‌هاي مغلوب وابسته به جنس دارند، هست يا خير.

در مورد جنين‌هايي كه با پيش تست، جنسيت آنها دختر تعيين شده است، نيازي به انجام روش‌هاي تهاجمي نيست، اما اگر جنين پسر باشد، معمولا روش تهاجمي

CVS بين هفته دهم و يازدهم انجام مي‌شود، بنابراين تعيين جنسيت جنين به عنوان يك پيش تست قبل از هفته يازدهم بايد انجام شود.

گفتني است ‌ اين تست پس از اطمينان از تك قلويي جنين با استفاده از سونوگرافي پس از هفته هفتم حاملگي قابل انجام است.‌اين تكنيك هم‌اكنون در مركز ابن سينا در حال انجام است تا بتواند با ارائه اطلاعات ژنتيك‌ لازم درخصوص جنين، ارائه اطلاعات تشخيصي به متخصصان مربوطه را در زمان مناسب امكان‌پذير كند.

                                       استیو جابز از مدیرعاملی اپل کناره گیری کرد 

 

می دانید که استیو جابز سالها است با سرطان لوزالمعده دست و پنجه نرم می کند. سرانجام روز غمگین برای علاقمندان اپل فرا رسید: استیو جابز رسما از سمت مدیرعامل این شرکت استعفا داد و هیات مدیره اپل آقای «تیم کوک» را به عنوان جایگزین وی برگزید. حالا اپل یک مدیر جدید دارد.


استیو جابز در یک نامه شخصی به کاربران گفته:

من همیشه گفته ام اگر روزی فرا برسد که دیگر قادر به انجام وظایف ام به عنوان مدیرعامل اپل نباشم. اولین فردی خواهم بود که شما را مطلع خواهم کرد. متاسفانه این روز فرا رسیده است. 

من از مدیرعاملی اپل استعفا می دهم و در صورتی که هیات مدیره صلاح بداند به عنوان رئیس هیات مدیره و مسوول کارمندان خواهم بود. 

من شدیدا توصیه می کنم که به موفقیت هایمان با اسم تیم کوک به عنوان مدیرعامل جدید اپل ادامه دهیم. و معتقدم روشن ترین و بهترین روزهای اپل هنوز در مقابل اش قرار دارد. 

من بهترین دوستان دوران زندگی ام را در اپل ملاقات کرده و از شما به خاطر سال ها کار مشترک در کنارتان تشکر می کنم. 

استیو

اپل طرفداران و منتقدان زیادی دارد. اما هیچ کس شک ندارد که استیو جابز یکی از موفق ترین مدیران جهان به شمار می رود و همه او را عامل اصلی موفقیت اپل می دانند. شما فکر می کنید رفتن او چه تاثیری روی حرکت و پیشرفت اپل خواهد داشت؟

 

                                         چرا قدبلند برای <a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=women" _fcksavedurl="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=women" title="بخش زنان">زنان</a> خوب نیست؟!

 

آخرین تحققات نشان می‌دهد، زنان قد بلند با احتمال 30 درصد بیشتر به سرطان دچار می‌شوند.
ترشح بعضی از هورمون‌هایی كه بدن را مستعد رشد تومورهای سرطانی می‌كنند در زنان قد بلند بیشتر است و به همین دلیل این افراد باید توجه بیشتری به وضعیت سلامت خود داشته باشند.
به عبارت دیگر به ازای هر 10 سانتی‌متری كه قد یك زن بلندتر باشد، احتمال ابتلا به سرطان در او 16 درصد افزایش پیدا می‌كند.در این تحقیقات، دانشمندان سعی كردند ارتباط بین قد بلند و احتمال ابتلا به انواع معمول سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، روده، كلیه، رحم، تخمدان و سرطان خون را بررسی كنند.
به این ترتیب باید گفت یك زن كه 74/1 ‌متر قد دارد با احتمال 33 درصد بیشتر از دوستانش كه فقط 52/1 متر قد دارد باید منتظر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان باشد.

                                         راز بلندی انگشت حلقه مردان از سبابه چیست؟!

 زیست‌شناسان دانشگاه فلوریدای آمریكا موفق به كشف علت بلندتر بودن انگشت حلقه مردان از انگشت سبابه‌ آنها و عكس این موضوع در زنان شدند.

طبق یافته‌های این محققان، نسبت انگشت مردان و زنان به واسطه‌ی تعادل هورمون‌های جنسی در طول مراحل اولیه رشد جنینی تعیین می‌شود.
تفاوت‌ چگونگی تاثیر هورمون‌های مردان و زنان بر گیرنده‌ها، بر رشد انگشت‌ها تاثیرگذار است.
یافته‌های این پژوهش، یك تعبیر ژنتیكی برای آن دسته از تحقیقاتی كه میان نسبت انگشت‌ها با صفاتی چون تعداد اسپرم‌ها، پرخاشگری، گرایش جنسی و همچنین قابلیت‌های ورزشی برای مشكلات سلامتی مانند درخودماندگی، افسردگی، حمله قلبی و سرطان سینه ارتباط برقرار كرده، فراهم می‌كند.

 

كشف این كه رشد انگشت‌ها مستقیما توسط عملكرد گیرنده‌های آ‌ندروژن و استروژن كنترل می‌شود، این مطلب را تایید می‌كند كه نسبت انگشت‌ها یك اثر مادام‌العمر محیط هورمون‌هاست.
نسبت انگشت، عملكرد هورمون‌های آ‌ندروژن و استروژن در زمان قبل از تولد را منعكس می‌كند.
محققان در آزمایش‌های خود بر روی موش دریافتند كه انگشت‌های در حال رشد جنین‌های موش نر و ماده توسط گیرنده‌های هورمون‌های جنسی كنترل می‌شوند.
آنها با دنبال كردن رشد قبل از تولد جوانه‌ دست موش، اثرات علامت‌دهی ژنی هورمون‌های آندروژن – موسوم به تستسترون- و استروژن را كنترل كردند.

 

اساسا، آندروژن بیشتر، برابر با انگشت چهارم نسبتا بلندتر است و استروژن بیشتر، منجر به ظاهر زنانه می‌شود.
این بررسی‌ها نشان داد كه چگونه این علامت‌های هورمونی، میزان تقسیم سلول‌های پیش‌ساز اسكلتی را كنترل می‌كند و این كه استخوان‌های مختلف انگشت دارای سطوح متفاوتی از حساسیت به آ‌ندروژن و استروژن هستند.
در بسیاری از فرهنگ‌ها، انگشت حلقه نسبتا بلندتر در مردان، به عنوان نشانه‌ باروری در نظر گرفته می‌شود.
محققان هنگام مسدود كردن گیرنده‌های تستسترون، نسبت انگشت زنانه، هنگام افزودن تستسترون، نسبت‌های مردانه و هنگام افزودن استروژن نسبت‌های زنانه را به دست آوردند.
یافته‌های این تحقیقات می‌تواند به درك منشاء رفتارها و بیماری‌ها كمك كند.

 

                                       8 راهکار بالا بردن سرعت تلفن همراه
مطالعاتی که اخیرا توسط مراکز تحقیقاتی انجام شده نشان می‌دهد جمعیت موبایل‌ها از تعداد مردم کره زمین فراتر می‌رود اما به‌نظر می‌رسد انتظارات کاربران تلفن همراه کمتر برآورده می‌شود. مثلا 71‌درصد از جمعیت کل کاربران موبایل انتظار دارند وب‌سایت‌ها مانند کامپیوتر با سرعت بالایی بارگذاری شوند.
 تقریبا دوسوم جمعیت کاربران وب در جهان توقع دارند وب‌سایت‌ها در تلفن همراهشان طی 3 ثانیه و حتی کمتر بارگذاری شده و اگر یک صفحه وب طی 5‌ثانیه بارگذاری نشود، حدود سه‌چهارم کاربران تلفن همراه آن را رها می‌کنند. این قضیه تنها در مورد وب‌سایت‌ها نیست؛ باز کردن تصاویر و برنامه‌ها نیز با چنین رفتاری مواجه خواهند شد.
اما چه باید کرد؟ نکاتی هستند که رعایت کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند.
 
1 - ارسال پیام: بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.

2 - تصاویر پس‌زمینه زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند، اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.

3 - حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه باارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.

4 - انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی: کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال و یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد؛ مهم‌تر از همه در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشت.

5 - مدیریت قابلیت چندوظیفگی: چندوظیفگی یا اجرای چند برنامه با هم، قابلیت بسیار سودمندی در تلفن همراه است، اما ممکن است باعث کندشدن گوشی و روند اجرای برنامه‌ها شود.

6 - چک‌کردن حافظه مخفی یا Cashe به‌طور مرتب: یکی از نکات مفید پاک کردن حافظه Cashe مرورگر به‌صورت مرتب است. به جای این کار می‌توان از برنامه‌هایی نظیر NetQin Mobile Guard v3.0 نیز استفاده کرد. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد تا فایل‌های به‌دردنخور حذف شوند و گوشی از بدافزارها در امان بماند.

7 - نظارت بر ای‌میل‌ها: کاربران همیشه ای‌میل‌هایشان را چک می‌کنند، اما برای پاک کردن آنها فرصت کافی ندارند. بهتر است تحت تنظیمات ای‌میل، تعداد ای‌میل‌ها محدود شوند.

8 - کاهش سرعت بیتی: این تغییر اگرچه کم است، اما می‌تواند سرعت گوشی را ارتقا دهد. با استفاده از یک برنامه می‌توان سرعت بیتی MP3 را به کم یا متوسط کاهش داد تا فضای بیشتری ذخیره شود. 

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگی است که در مورد همه چیز اطلاعات داریم و امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و به دوستانتون و هر کسی که میشناسید معرفی کنید. در ضمن نظر دادن یادتون نره. ممنون از وقتی که گذاشتید.
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع و آدرس shadow20.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 32099
تعداد مطالب : 272
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


Create your flash banner free online Check Google Page Rank

javahermarket

آپلود رایگان عکس
« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools

Free SEO Tools

Generate your flash banner free online